Geoblog.pl    aroundtheworld    Podróże    Erasmus w Portugalii    Maria Rita

Maria Rita

Portugal
Portugal, Romeu

Zamiast zawieźć mnie od razu do celowo do Bragancy Pedro zabrał mnie do Romeu na obiad ze swoimi przyjaciółmi do restauracji Maria Rita, gdzie zajadałam się oliwa z oliwek i oliwkami. Restauracja samodzielnie produkuje wszystkie produkty, które podaje gościom. Od oliwek, poprzez oliwę, warzywa, mięso aż po wina własnej roboty, które można również kupić w miejscowym sklepie Loja do Romeu. W Romeu odwiedziliśmy również Museu das Curiosidades, wejście kosztowało nas 1,50euro. Na górze muzeum można znaleźć urządzenia muzyczne, aparaty fotograficzne, kamery, zegary z różnych lat. W następnych salach znajdziemy stare gazety oraz rękopisy opisujące Romeu oraz stare fotografie. Na dole muzeum są jeszcze 2 sale, w jeden są umieszczone samochody z początku XX wieku (między innymi takie jakie pojawiają się Titanicu). W ostatniej już sali znajdujemy urządzenie do pędzenia wódki (czy wódkę się pędzi czy tylko bimber?), oraz charakterystyczny rower z przednim dużym kołem i tylnim malutkim, a także w salce znajdziemy stare powozy :)